FANDOM

Nuvola apps important Bu makale taslak halindedir.
  • Bu makalenin Madde Taslakları altında yer almasına özen gösteriniz.
  • Güncel bir madde olarak kaydetmeden önce lütfen Taslak: olmaktan çıkartınız ({{Taslak}} kısmını siliniz).

Serkan Işın'ın Avangard'a (ya da öncüye) karşı Sistem olarak adlandırdığı Şiir Tarihi'nin bir altetme, içe alma ya da kapma stratejisi olarak tanımladığı hareketi ve bu hareketin süreçleri. Işın'a göre Sistem, çok uçta, açıkta durmaya gayret eden tüm hareketleri, kendince içeri alacak görünmez (şeffaf) ara katmanlar oluşturur.[1] Bu şeffaf katmanlar sayesinde, birbiri ile uzlaşmaz gibi görünen tüm yeni süreçler Sistem tarafından ehlileştirilmek üzere işaretlenir.[2]

Arabulucu Avangard (ya da AA) bu anlamda, dikotomilerin şiddetli şekilde ayırıp, bozmaya çalıştığı Sistem'in Bütünlük Hastalığını gideren bir işbirlikçi de sayılır. Öncü, sürekli olarak ivme kaybettiği (sanatının yarılanma ömrü devrede olduğu) için, doğal olarak çökecekken, AA bu süreci hızlandırır.

AA'nın ortaya sereceği teorik tuzakları bertaraf etmek için, Öncü'nün -örneğin Görsel Şiir- kendine kaçış alanları ve planları yapması zorunludur.

Ayrıca bkz Edit

Kaynakça Edit

  1. Konu ile ilgili yorum
  2. Akım mı, akın mı yoksa yolun sonu mu? Serkan Işın