FANDOM

Nuvola apps important Bu makale taslak halindedir.
  • Bu makalenin Madde Taslakları altında yer almasına özen gösteriniz.
  • Güncel bir madde olarak kaydetmeden önce lütfen Taslak: olmaktan çıkartınız ({{Taslak}} kısmını siliniz).
Book important Bu maddedeki bilgilerin eksik ve/veya yetersiz olduğu yönünde kuşkular bulunmaktadır.
Konuyla ilgili tartışma için maddenin tartışma sayfasına lütfen bakınız.
Maddeyi geliştirerek ya da konuyla ilgili tartışmaya katılarak PoetikharsWiki'ye katkıda bulunabilirsiniz.
Accessories-text-editor Bu maddede kullanılan üslubun, ansiklopedik bir yazıdan beklenen resmî ve ciddi üsluba uygun olmadığı düşünülmektedir.

Christian Bök (10 ağustos 1966, Toronto, Kanada) daha çok ses şiirleriyle tanınan bir şairdir. Lisans ve lisans üstü eğitimine Ottowa'daki Carleton Üniversitesi'nde başlayan Bök, İngiliz edebiyatındaki doktora çalışmalarını, ortak çalışmalara imza atacağı arkadaşı Darren Wershler-Henry ile de tanıştığı York Üniversitesi'nde sürdürmüş olup, 2005 yılından itibaren Kalgary Üniversitesi'nde ders vermektedir.

Bök şiirlerini iki kitapta toplamıştır:

Crystallography (Coach House, 1994) Eunoia (Coach House, 2001)

Eunoia başlıklı kitabıyla dikkat çeken Bök, 2002 yılında Griffin Şiir ödülü'nü kazanmıştır.

Bök, Rubik küplerinden oluşan Bibliomechanics gibi kavramsal sanat çalışmalarının yanısıra "Roddenberry's Earth: Final Conflict" ve Peter Benchley'nin "Amazon" isimli bilim kurgu televizyon şovları içinde iki dil oluşturmuştur.

Son projeleri arasında şiir ve biyoteknolojinin kesişim noktalarının arandığı Xenotext Deneyi yer almaktadır.

Kaynak: Edit

http://www.poetryfoundation.org/harriet/bok_interview.pdf