FANDOM

Nuvola apps important Bu makale taslak halindedir.
  • Bu makalenin Madde Taslakları altında yer almasına özen gösteriniz.
  • Güncel bir madde olarak kaydetmeden önce lütfen Taslak: olmaktan çıkartınız ({{Taslak}} kısmını siliniz).

İlk sayısı Kasım 2003'te Adana'da yayınlanmaya başlayan Şiir Eleştiri Dergisi

Künye Edit

Hazırlayanlar: Tuğba Semra Balcı, Ali Özgür Özkarcı, Mehmet Öztek (Daha sonra Ali Özgür Özkarcı, Mehmet Öztek ve Ömer Şişman olarak yenilenmiştir.)

Sunu niyetine Edit

Mehmet Öztek, Ali Özgür Özkarcı ve Tuğba Semra Balcı’nın hazırladığı ‘heves şiir eleştiri’ dergisi, Kasım/2003’te Karahan Yayıncılık bünyesinde, kitap formatında yayımlanan ilk sayısıyla yayın hayatına girmiştir. ‘heves Şiir Eleştiri’ dergisi, mevcut edebiyat dergilerinde beliren, şiir eleştiri metinlerini ön plana çıkarma ve Türk şiirine yeni isimler kazandırma eğilimlerini belirginleştirme amacı taşıyan bir yayın anlayışıyla varlığını sürdürmektedir. İlk sayısında çoğunlukla genç isimlerin yer aldığı 'heves Şiir Eleştiri' dergisi, Türk şiirine, şiir ve şiir eleştirisi konusunda yetkin bir çekirdek kadro kazandırma hevesinin ürünüdür. Boşluk doldurmak, alternatif bir yapı oluşturmak iddiasından uzakta, profesyonelliğin amatör ruh taşımaktan geçtiğinin bilincinde, edebiyat kavgalarına, şiirde iktidar hırsına ve şiir dışı iltimaslara sırtını dönmüş, ‘meyvenin içindeki çekirdek gibi işinin içinde olan’ şiir tayfaları için şiir denizine açılmış bir gemi... Şiirin neliği dışında hiçbir sınırlamanın olmadığı, biçim/töz bağlamında poetik yakınlıkların gözetilmediği, hevesi daim olan herkese açık bir yapı...

(Kaynak: Öteki-siz Dergiler Sayısı, 2004)