FANDOM

(d. 1932, Paris)

Paul virilio

Paul Virilio

Paul Virilio, ressam, vitraycı, kent tasarımcısı... kitabının bir noktasında şunu söylüyor: "Bugün yeryüzünü kasıp kavuran ekonomik savaş, ilan edilen savaşın, gelecek olan hızlı ve kısa hücumun henüz yavaş ilerlemekte olan bir safhasından başka bir şey değildir; çünkü savaşın olmadığı durumda sınıfsal iktidar olarak askeri gücü pekiştiren de bizzat bu ekonomik savaştır."

Virilio'ya göre, yaşadığımız toplumun bütün yapıları hareket yeteneğinin, hücumun, çarpışma ve caydırmanın, hızla ilerleme ve sızmanın egemenliği altındadır. Ortaçağ kalesi, toplar, zırhlı savaş araçları, proletaryanın hem kent içinde hem asker olarak hareketlendirilmesi, banliyöler, gecekondular, yollar ve trafik, derken atom bombası, sonra füzeler, nükleer başlıklar... Hep hızlı, daha hızlı, en hızlı... Askeri sınıf ve mühendisler tarafından örgütlenen hız toplumu, bütün bu edimleriyle askeri bir toplumdur; politika da, çeşitli hareket hızlarının totaliter biçimlerle denetlenmesinden başka bir şey değildir... Kendi kendisini yok etmeye doğru hızlanan bir hız...

Nuvola apps important Bu makale taslak halindedir.
  • Bu makalenin Madde Taslakları altında yer almasına özen gösteriniz.
  • Güncel bir madde olarak kaydetmeden önce lütfen Taslak: olmaktan çıkartınız ({{Taslak}} kısmını siliniz).
Accessories-text-editor Bu maddede kullanılan üslubun, ansiklopedik bir yazıdan beklenen resmî ve ciddi üsluba uygun olmadığı düşünülmektedir.
Konuyla ilgili tartışma için maddenin tartışma sayfasına lütfen bakınız.
Maddeyi geliştirerek ya da konuyla ilgili tartışmaya katılarak PoetikharsWiki'ye katkıda bulunabilirsiniz.
Book important Bu maddedeki bilgilerin eksik ve/veya yetersiz olduğu yönünde kuşkular bulunmaktadır.
Dromoloji ile tanıdığım, hız kavramını deşen, Mizan çıkarken yer verdiğimiz ve kitapları daha sonra dilimize çevrilse de, nedense pek etkisi olmayan Fransız Marksisti. Modernizmin sonunda türeyen ya da hortlayan yeni dünyadaki tuhaflıkları sezen güzel adamlardan biri.

Virilio, karşısına aldığı kavramlar ve bunların ürettiği enerjiler ile savaşmayı gayet iyi bilen bir yazar olarak beni kıskandırmıştır hep.

Kitapları Edit

  • Speed and Politics: An Essay on Dromology (1977); " Hız ve Politika: Dromoloji Üzerine Bir Deneme
  • War and Cinema: The Logistics of Perception (1989)
  • Popular Defense and Ecological Struggles (1990)
  • Lost Dimension (1991)
  • The Aesthetics of Disappearance (1991)
  • Bunker Archaeology (1994)
  • The Vision Machine (1994)
  • The Art of the Motor (1995)
  • Pure War (1997)
  • Open Sky (1997)
  • Polar Inertia (1999)
  • Politics of the Very Worst (1999)
  • Strategy of Deception (2000)
  • The Information Bomb (2000); Enformasyon Bombası
  • A Landscape of Events (2000)
  • Virilio Live: Selected Interviews (2001)
  • Crepuscular Dawn (2002)
  • Desert Screen: War at the Speed of Light (2002)
  • Ground Zero (2002)
  • Unknown Quantity (2003)
  • Art and Fear (2003)
  • Negative Horizon: An Essay in Dromoscopy (2005)
  • The Accident of Art (2005)
  • City of Panic (2005)
  • The Original Accident (2007)
  • Art as Far as the Eye Can See (2007).

Ayrıc bkz. Edit